lördag 22 november 2008

Indra sover


Indra sover, Indra äter, Indra skriker.
Detta är vad Indra gör.
Och vad Isolde påpekar en si så där tusen gånger om dagen.

Och Isolde gör ungefär samma sak som Indra med ett litet tillägg: Hon säger även NEJ och INTE med väääääldigt bestämd röst. Vi som trodde att denna perioden kom lite senare än när man endast är 1 1/2 år.
Annars är läget ungefär det samma som när jag skrev sist. Det vill säga det snoras och hostas och vrålas och härmas. Och jag är fortfarande den enda som är frisk. Eller ja, frisk och frisk, lite sjuk i huvudet är man ju allt, men inte förkyld i alla fall, ha ha! Andreas är fortfarande krasslig med hosta och hade dessutom feber nu i veckan. Isolde har varit hemma från dagis i två omgångar med hög feber och sen hosta. Indra smittades av Isolde och har också haft feber och sen hosta. Så vi har även hunnit med fyra vändor till sjukhuset med båda barnen i omgångar. En gång i Kungsbacka med både Isolde och Indra då vi trodde att Isolde kanske hade öroninflammation och Indra hade hög feber. Därefter in till barnakuten här i Växjö då Indra var hysterisk och Isolde hade haft feber i 8 (!) dagar i sträck. Sen gick det en vecka och då Indra fortfarande var sjuk och nu dessutom andades tungt fick hon komma in på barnakuten för att andas adrenalin en kväll och sen in igen för att kollas upp ännu en gång. Och fortfarande är de inte helt friska de små liven. Så det var ett sju-helvetes drygt virus de har åkt på i vår familj.

Jag har börjat jobba 37,5% och det är riktigt roligt. Och alla tjänar ju på det. Jag sparar mammadagar. Jag tjänar lite extra pengar. Jag håller mig a à jour med verkligheten. Andreas får lite egen tid med barnen. Barnen får lite egen tid med Andreas. Kan ju inte bli bättre. Får se hur jag lägger upp det efter jul. Då kanske jag ökar på det till 50% eller något. Beror på hur det går nu i november och december. Däremot kommer jag vara helt mammaledig hela maj, juni, juli och augusti och det är ju helt ok. Helt underbart för att vara helt ärlig. Och sen lagom till hösten smyger jag igång lite smått igen med en 37,5% kanske om inte situationen ser annorlunda ut då. Det vet man ju aldrig. Andreas vill ju byta jobb och beroende på hur allt går där så kanske jag inte kan jobba så mycket som jag önskar.

Annars så rullar våra dagar på i 190 km/h om nu någon trodde något annat... Det är fullt upp hela tiden tycker jag. Vi har haft besök från morbror Johan, gudmor Maria, gudmor Camilla, gammelfaster Lillan, Johan D från Sollefteå, Jenny S från Ljungby, Kiki med Malte och Hugo från Lund och dessutom från Andreas mamma, pappa, mormor, farmor, moster, bror mfl... Sen har vi även varit på hundutställning och åkt runt och hälsat på kompisar i stan samt hunnit med en tur till Kungsbacka och Göteborg. Sen har vi de obligatoriska bvc-besöken för både Isolde och Indra och dessutom har jag klämt in lite julpyssel och Tupperwareparty mellan detta också.
Och på agendan står nu en tur till Leos Lekland med dagiset, hälsa på hemma hos Linda och Peter, besök från mormor Lena, Ronneby Brunn med mitt jobb, utekväll i Ljungby med Jenny och Annika för min del, besök från Martin och Ulrika och sen jul i Klagshamn. Däremellan ska vi hinna med bvc-besök som vanligt och sen drar även föräldragruppen igång och den kan jag ju inte missa. Då skulle jag ju kunna gå miste om några tillfällen till att vara social och lära känna nya människor, hemska tanke, ha ha!
Så så ser livet ut i Kättilstorp för tillfället.
Någon som vill komma och hälsa på? Det ser ut som att vi har en lucka 2010 eventuellt...



Inga kommentarer: