måndag 16 juli 2007

Veckan som gått


Ingen ro och ingen vila...

Väl hemma igen från vår Smålandsresa så hade vi stora planer på att bara ta det lugnt ett tag. Så blev det naturligtvis inte.

Måndagen tillbringade vi med att tvätta hela dagen. Vi njöt av att bara vara hemma och andas ut mellan allt ståhej.

På tisdagen kom Annika och Micke över och fikade och de hade med sig en supersöt liten body och en liten solhatt (behövs kanske framöver i alla fall om solen behagar stanna kvar dvs) till Isolde.

På onsdagen kom Tobias, Malin, Emilia och Ebba ner och vi startade dagen med lite fika här hemma innan vi gav oss ut på sight seeing. Först åkte vi in till Malmö och tittade på Turning Torso, eller ja de andra tittade, Isolde tittade mest på mina bröst och jag ut genom rutan på parkeringen där jag satt och matade lilla Hungran. Vidare sen ner till Barsebäcks hamn men eftersom det regnade så åkte vi snabbt vidare igen. Nästa stopp var Center Syd och där gick vi i affärer och stackars Tobias hade fullt upp med att springa efter Ebba som inventerade varenda butik vi gick in i. Efter Center Syd var alla ganska nöjda och vi åkte hem och grillade då det faktiskt klarnade upp och blev ganska bra väder till slut.

På torsdagen bar det av igen och denna gången åkte vi till Helsingborg där vi parkerade bilen för att sen ta färjan över till Helsingör. Så nu har Isolde även varit utomlands! Hon sov en stund, åt en stund och sen satt hon och tittade med stora ögon på alla konstiga danskar som var överallt. Efter en dag i Helsingör åkte vi hem igen och sen åkte Tobias och Malin hem med flickorna igen.

På fredagen åkte jag och Isolde ut till Klagshamn på 60-årskalas. Min faster Tina fyllde 60 och det var de närmast sörjande (ha ha) som träffades hos min andra faster Lillan där vi åt gott och hade det trevligt. Stackars Andreas kunde inte följa med för han hade migrän så han låg hemma i sin ensamhet... men vi var inte borta så länge och Isolde somnade som vanligt i sin säng vid 22-tiden.

På lördagen mådde Andreas lite bättre så vi åkte in till Malmö en sväng för att handla lite ekologiskt till min müsli som jag gjorde senare på dagen. Vi tog även en sväng inom Ikea (så nu har Isolde varit där 5 eller 6 gånger i sitt liv redan) för att handla lite ramar till mitt andra pyssel för dagen, dvs att rama in blommor som vi plockade på fjället förra sommaren.

Sen i går söndag bar det av igen ut på vägarna. Vi stoppade in Isolde i baksätet och så här såg hon ut när jag smygtog ett foto på henne efter halva vägen. Vi hann dock inte så långt förrän hon var hungrig så klart så vi fick stanna strax innan Halmstad och mata henne och därefter åkte vi till vår slutdestination, Frösakull och farmor Helen och aluminiumfarfar Peter. Farmor Helen var glad som en speleman att få träffa lilla Isolde så jag och Andreas passade på att cykla en sväng och sen satt vi bara och njöt i solen medan Helen och Peter tog hand om Isolde. På kvällen gick vi en tipspromenad och Isolde sov nöjt i sin vagn medan vi kämpade med frågorna. Vi trodde naturligtvis att vi skulle ha alla rätt men vem i hela världen vet vilket år Bonnier startade eller vad Jingijamboree är??? Ja inte vi i alla fall...

I morse packade vi in oss i bilen igen men åkte bara 20 min till Östra Stranden där farfar Pelle och bonusfarmor Bibbi väntade med fika så vi skulle klara oss hela vägen hem. Och det gjorde vi. Nästan i alla fall. Behövde inte stanna för att mata Isolde men vi var ju bara tvungna att svänga inom Ikea igen... och då vaknade naturligtvis Hungran! Så Isolde och jag stannade i bilen av olika skäl, Isolde för att hon var hungrig som en varg och jag för att mata henne. Så Andreas sprang in och köpte ett par ramar till (jag blev inte helt klar med mitt pyssel i lördags nämligen) och sen åkte vi hem igen.

Väl hemma så slocknade Isolde i sin vagn i det vackra vädret och Andreas och jag har tillbringat kvällen med att pyssla i trädgården, tvätta och gå igenom papper etc. Mycket duktigt av oss om jag får säga det själv.

Dessutom är hela norrlandssemestern numera spikad och klar. Avresa den 31/7 och beräknad hemkomst igen den 18/8 om allt går som det ska.

Inga kommentarer: